Snabbt och Nyttigt!

Igår innan jag stack in för att ha koreografi i stan slängde jag ihop detta på 15-20 min.Recept på Bananpannkakor med Kanel, Kokos och Blåbär:

  • 2 st. ägg
  • 1 banan (använder du en stor banan så ta 3 ägg
  • En matsked gräddeTopping: Kanel, Kokos, Blåbär samt lite Grädde.

Börja med att mixa ihop ägg, banan och grädde i en mixer. Det går att mosa ihop allt med gaffel också men är gansa mycket mer jobb 🙂 (har gjort detta när jag varit ute på turné och inte haft någon tillgång till mixer). Därefter är det bara att sätta igång att steka pannkakorna. Mitt tips är att göra ganska så små för annars faller de gärna isär lätt!
Pannkaks Kollage
Testa att strö på kanel och riven kokos på pannkakans ostekta sida innan ni vänder den så får ni en variant som blir jätte smarrig!
Kanel och Kokos
Därefter är det bara att toppa med Blåbär, Kokos, Kanel och en skvätt Grädde(om man känner för det). Gott och nyttigare än vanliga pannkakor gjorda på mjöl och socker.

Jag har ätit nyttigt hela veckan nu och avstått från både bröd, pasta, ris, potatis, läsk, godis, desserter, kakor, bullar. Jag och Emma har bestämt att vi ska göra detta i 30 dagar framåt för att se vad vi kan nå för resultat. Redan nu så kan jag säga att jag inte får ont i magen lika ofta efter att jag ätit, jag har gått ned något kg i vikt och är inte alls lika sockersugen längre 🙂

Vi kör med en “cheatday” i veckan när vi får äta vad vi vill men jag funderar på att hålla mig tills jag verkligen känner mig sugen. Kan man avstå ifrån att äta dumt är det ju bättre!

Ha en fin dag ♡

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *